Basarabia, pãmânt românesc – Campanie de informare


Acelaşi sânge, aceeaşi ţarã - Basarabia, pãmânt românesc - Campanie de informare

http://www.romanism.net 

Acelaşi sânge, aceeaşi ţarã

Basarabia, pãmânt românesc 

Campanie de informare

Această campanie nu are nici o legătură cu clasa politică de nici o parte a Prutului, de care noi, iniţiatorii campaniei, suntem profund scârbiţi. Este o campanie a românilor, a societăţii civile neîndoctrinate.

Ea se bazează în primul rând pe participarea voastră, a celor, care asemenea nouă, nu pot şterge cu buretele istoria neamului românesc

ISTORIE

«Basarabia e pãmant românesc. E pãmîntul lui Ştefan cel Mare.
Îmi pare rău, eu sunt mai savant ca Ştefan cel Mare.
Dar, pe lîngă el, eu sunt un măturător.
Şi n-am eu dreptul să renunţ la pământul ăsta.
Dacă-mi scoateţi ochii, se găseşte vreun român să mã ducă la mâncare, la culcare şi să-mi dea să mănânc.
Şi nici atunci nu recunosc că Basarabia e rusească.»
…Petre Tuţea

BASARABIA ÎN VERSURI

«Trecuta prin foc si prin sabie,
Furata, tradata mereu,
Esti floare de dor Basarabie,
Esti patria neamului meu.»
…Dumitru Matcovski

OAMENI ŞI LOCURI

ŞOBOLANII ROŞII

«Au venit, maică, nenorociţii ăştia de comunişti la putere si ne-au luat tot: părul din cap, pământul, căruţa. Un singur lucru nu ne-au putut lua. Sufletul.»
…Elisabeta Rizea

BASARABIA DE AZI

«Eu locuiesc Limba românã, care nu este pentru mine un instrument, ceva pe care pot s-o schimb ca pe o cãmaşã, ci este pielea, pielea pe care n-o poţi schimba: stai în ea, mori în ea, iar dacã ţi se ia, mori!»
… Paul GOMA

IMPLICĂ-TE!

Lasă un răspuns

